دوره های کوچینگ

مزایای کوچینگ در محیط کار

احسان صدریان

احسان صدریان

مدرس / کوچ تحول/ دارنده مدرک PCC احسان با چندین سال سابقه حضور در بازار و صنعت، کوچینگ را محفل و سبک زندگی جدیدی برای “بودن” شناخت و در این مسیر علاقمند است این “نحوه بودن” را با دیگران به اشتراک بگذارد.

اگر می‌خواهید یک محل کار مولد با افراد متعهد بسازید و از آموزش کارمندان به نتایج درخشانی برسید، مهارت‌های کوچینگ نیروی کار خود را توسعه دهید.

اشتراک‌گذاری نوشته:

کوچینگ به سرعت در حال تبدیل شدن به راه حلی برای آماده سازی شرکت ها برای تغییرات بزرگ، مانند بازسازی، یا به عنوان بخشی از یک برنامه استراتژیک فراگیر است.

تحقیقات CIPD نشان می دهد که 51 درصد از شرکت ها کوچینگ را بخش مهمی از استراتژی کسب و کار خود می دانند.

ما در کوچ مسترز آکادمی (CMA) با تجربه برگزاری دوره های کوچینگ مدیران و رهبران در شرکت های تراز اول جهان ( مایکروسافت، دیلویت و … ) مفتخریم در ایران نیز خدمات خود را به شرکت های علاقمند ارائه دهیم. برای اطلاعات بیشت با ما تماس بگیرید.

 

 

مزایای کوچینگ

کوچینگ می تواند مزایای شگفت انگیزی مانند افزایش روحیه کارکنان، افزایش نرخ حفظ و نگهداشت و حتی ارتقا عملکرد را برای شرکت شما به وجود آورد. با وجود کوچ های قوی در میان تیم رهبری خود و فراتر از آن، می توانید در بازار امروز رقابتی باقی بمانید و شرکت خود را برای آینده مطمئن کنید.

 

حفظ و نگهداشت کارکنان

نگهداشت کارکنان

برای بسیاری از کارمندان، مهم است که اطراف خود را با افرادی احاطه کنند که می خواهند شکوفایی آنها را ببینند. ارائه یک کوچ می تواند به میزان قابل توجهی نرخ حفظ و نگهداشت کارکنان را افزایش دهد. تحقیقات نشان می‌دهد جوانان نسل جدیدی که کوچ دارند، دو برابر بیشتر احتمال دارد که بیش از پنج سال با کارفرمای خود بمانند.

تحقیقات مجله Training همچنین تایید کرد که میزان ماندگاری زمانی که مدیران جلسات کوچینگ را با تیم‌های خود برنامه‌ریزی می‌کنند و دائماً سؤال می‌پرسند، به طور قابل توجهی بهبود می‌یابد. بررسی های منظم به ایجاد اعتماد بین همه کارمندان و افزایش عملکرد کلی شرکت کمک می کند.

با پرورش کارکنان خود در محل کار، به آنها کمک خواهید کرد احساس شادی بیشتری داشته باشند و روابط معنادارتری در سراسر سازمان خود داشته باشند.

 

ارتقا عملکرد

آیا کارمندانی داشته اید که روی کاغذ شگفت‌انگیز به نظر می‌رسیدند و در مصاحبه‌ها خود را بسیار حرفه ای نشان میدادند اما در سطحی که انتظار داشتید عمل نمی‌کردند؟

اگر چنین است، ممکن است مربیگری پاسخی برای بازگشایی استعدادهای آنها و پر کردن شکاف‌های عملکرد باشد. تحقیقات نشان می‌دهد که میانگین سطوح عملکرد در کارکنانی که مربی‌های اجرایی اختصاصی دریافت می‌کنند 17 درصد افزایش می‌یابد.

خواه فقدان راهنمایی از سوی مدیریت باشد یا ناتوانی در درک چگونگی پیشرفت شغلی آنها، حتی با استعدادترین کارمندان نیز ممکن است هر از گاهی دچار افت عملکرد شوند.

69 درصد از کارمندان می گویند که اگر احساس کنند از تلاش هایشان بیشتر قدردانی می شود، سخت تر کار خواهند کرد. یک دلیل عالی دیگر برای فراتر رفتن و ایجاد یک محیط کاری با ارزش که در آن افراد شما احساس ارزشمندی کنند.

 

ارتباط مثبت ایجاد می کند

 

ارتباطات سازمانی

اتخاذ یک سبک کوچینگ مکالمه در محل کار شما ارتباط مثبت بین همه اعضای سازمان را تشویق می کند.

کوچینگ می‌تواند فرآیند ارزشمندی برای رهبران باشد تا زمینه‌های بهبود را شناسایی کرده و امروز اقدام مثبتی انجام دهند تا از مشکلاتی که در مسیر تبدیل به گلوله برفی می‌شوند، جلوگیری کنند.

سبک کوچینگ نه تنها می تواند یک محیط کاری شاد بین کارمندان ایجاد کند، بلکه به ایجاد روابط معنادارتر با مشتریان/مراجعان نیز کمک می کند. گفتگوهای دوطرفه صادقانه به شما این امکان را می دهد که نگرانی های مشتری/مراجع را مشخص کنید و همچنین ایده های خود را برای بهبود روابط حرفه ای خود بیان کنید.

 

از کارکنان تازه کار حمایت کنید

نکته مهم این است که کوچینگ می‌تواند برای حمایت از افراد تازه‌کار در هنگام حضور در یک نقش جدید مهم باشد. یک محیط سرگرم کننده و دلپذیر ایجاد کنید که در آن کارمندان جدید بتوانند مستقیماً وارد عمل شوند و با فعالیت های هیجان انگیز تیم سازی، یخ را بشکنید.

مکالمات و زبان به سبک کوچینگ، ادغام در یک تیم، بیان شخصیت واقعی خود و ایجاد روابط الهام بخش با کارکنان در تمام سطوح، ماندگاری در سازمان را برای افراد تازه کار آسان تر می کند.

تحقیقات نشان می‌دهد که تازه‌واردها در صورتی که احساس کنند با فرهنگ شرکت سازگار نیستند یا از طرف کارفرمایان جدید خود مورد استقبال قرار نمی گیرند، 24 درصد بیشتر احتمال دارد که سازمان خود را ترک کنند.

 

چگونه کوچینگ را در شرکت خود معرفی کنیم

اجرای یک سبک کوچینگ در همه اعضای سازمان شما یک شبه اتفاق نمی افتد.

بهبود فرهنگ شرکت و مهارت های ارتباطی کوچینگ یک فرآیند گام به گام است که به زمان و صبر نیاز دارد. اگر قرار است فرهنگ کوچینگ مکالمه به همه اعضای یک سازمان سرایت کند، کارکنان در نقش‌های رهبری ارشد باید الگو باشند.

 

کارشناس رهبری، فرانسوا کوتزی، توضیح می دهد که اثربخشی برنامه های آموزشی شرکت می تواند از 22٪ به 88٪ افزایش یابد که توسط مهارت های کوچینگ قوی پشتیبانی شود.

 

بازخورد کلیدی است

کوچینگ، کارکنان را در تمام سطوح تشویق می‌کند تا بازخورد بخواهند و پیش‌بینی کنند، بازخورد سازنده باعث ارتقای یک محیط کاری سالم می‌شود که در آن نگرانی‌ها با راه‌حل‌های مثبت حل می‌شوند.

تحقیقات نشان می دهد که شادی کارکنان زمانی افزایش می یابد که رهبران از انتقاد سازنده کارکنان استقبال کنند. به طور باورنکردنی، یک محل کار شاد می تواند بهره وری را تا 12 درصد افزایش دهد.

 

دیگران را برای کمک راهنمایی کنید

کمک خواستن بخش اساسی مدیریت است، اما دانستن چگونگی درخواست کمک (بدون به نظر رسیدن بیش از حد) یک مهارت پیچیده است که برای بسیاری از مردم دشوار است. کوچینگ مکالمه مهارت‌های شخصی شما را تقویت می‌کند و به شما کمک می‌کند تا یاد بگیرید که چگونه با نگرش ملایم و منطقی کمک بخواهید.

در مورد اینکه چرا درخواست کمک می‌کنید و چرا برای نظرات آنها ارزش قائل هستید، صحبت‌های صادقانه‌ای داشته باشید. این به شکستن موانع سلسله مراتبی غیر ضروری و ایجاد سطحی از همدلی بین همکاران کمک می کند.

 

دیدگاه همدلانه داشته باشید

همدلی یک راه دو طرفه است، بنابراین برای درک موقعیت طرف مقابل وقت بگذارید و بدانید که چگونه می توانید کمک کنید. همدلی می‌تواند مهارت‌های ارتباطی شما را تقویت کند، زیرا به شما این احساس را می‌دهد که یک فرد چه می‌خواهد، و اینکه آیا آن را از شما دریافت می‌کند یا خیر.